sunnuntai 5. huhtikuuta 2009

Kevään merkki

Kävin eilen ostamassa kangasta, jolla piti päällystää olohuoneen kuutiot, eli olisivatko ne viralliselta nimeltään jalkarahit. No niiden ompeleminenhan on vähän tylsää, koska viimeiset saumat pitää ommella käsin. Siksi piti keksiä sijaistoimintoja. Eli sain valmiiksi Pistoja ja pintoja -käsityöpiirini työn nimeltä Kevään merkki. Kevään merkistä oli määrä tehdä pussukka.

Ohjeena oli myös, että siihen pitää käyttää Angelina-kuitua. Eli se on tuota kimmeltävää työn keskellä.

Aurinko ja valohan ne ovat minun kevään merkkini. Vähän jäi häiritsemään, kun tein noin suorat noista keskustasta lähtevistä säteistä. Olisivatkin varmaan olleet kivemmat kiemuraisina.

Vetoketjusta roikkuu tyttären vanhasta hiusrenksusta tehty hörhötin.

Vuori on tehty vanhasta tyynynliinasta, johon olen epäonnistuneesti siirtänyt kuvan.

Ja vetoketjusta puheenollen päätin taas, että en enää ikinä ompele vetoketjuja. Niiden ompeleminen epäonnistuu aina. Suurimman raivon laannuttua ajattelinkin, että voisin tehdä jonkun työn, johon käytän lähes pelkästään vetoketjuja. Jos vetoketjuja ompelisi oikein urakalla, niin luulisi sen alkavan jo sujua.

Ompelin minä ne kuutionpäällisetkin tänään aamusta. Sitten onkin pitänyt ulkoilla, kun on niin makea ilma.

2 kommenttia:

  1. Kiva tuli! Sun pitäis ostaa sitä oikeaa konekirjontalankaa. Vaikka minä en oo mitenkään kiiltävän perään koskaan ollu, niin se konekirjontalanka on hyvä. Paitsi, että mulle on tullu kyllä joku kiiltäväaikakausi, kun oon käyttänyt omiin painotöihinkin hopeaa, se on jo aika erikoista mulle.

    Noista vetskareista. Kyllä kannattaa ommella ihan urakalla nyt niitä vetoketjuja. Minä oon ollu kans tosi huono vetoketjun ompelija, mutta viimeisen vuoden aikana oon ommellu niin paljon niitä, että nyt se onnistuu jo ihan hyvin. Eikä se edes ole enää sitä tympeimmästä päästä olevaa hommaa.

    VastaaPoista
  2. En viimeksikään muistanu ostaa sitä lankaa, ku kävin kaapungilla.
    Mää kyllä aattelinki, että vanahuus se on tullu, ku laitoit tuota hopeaa. Mutta hyvin se soppii.
    Pittää ehkä tehä se vetoketjutyö.

    VastaaPoista