sunnuntai 26. heinäkuuta 2009

Ja taas virkataan

Nuo pikku kuusikulmiothan ne ovat riivanneet siitä asti, kun alkoi tämä virkkauksen uusopettelu. Pitihän niitä minunkin päästä virkkaamaan. Isosiskolta kirjasin ohjeet ylös sitä mukaa, kun hän lappusta virkkasi. Ja otinpa yhden lappusen lainaankin, että on sitten malli lähellä.

Sujui ihan kohtuullisesti. Lukutaidossani tosin vähän vielä tökkii, ja tuossa viimeisen kierroksen nurkissa on kolme ketjusilmukkaa, kun ilmeisesti pitäisi olla vain kaksi. Tästä tuli sitten vähän terväväkulmaisempi, kuin isosiskon lappusesta.

Muutoin oli aika vauhdikas viikonloppu. Ohjelmassa oli muun muassa kesäteatteria, Hailuoto-matkailua ja uusi Harry Potter -elokuva.

6 kommenttia:

  1. Jee, ihania ovat, viis teräväkulmaisuudesta! Erilaisuus kunniaan! :)Mukava tuo yläkuva. Tykkäsitkö Potterista? Olen kirjoissa vasta neljännessä, enkä suostu katsomaan leffaa, ennenkuin olen kirjan lukenut...

    VastaaPoista
  2. Ei ne terävät kulumat haittaa. Oon päätellyt langanpäitä koko illan. Oliko esikoinenkin Potterissa?

    VastaaPoista
  3. Hurraa virkkauksille. Ei haittaa viiskulmaisetkaan. Luovuus kunniaan! Eka Potterin luin silta makuulta. Muita samoin seuraavia. Elokuvia en ole nahnyt. Ei nay täällä Keuruulla, eika Poggio Catinossa. Työnilos edelleen.

    VastaaPoista
  4. Täälläkin on virkattu niin, että tänään on ohjelmassa pakollinen hartiajumppa!
    Virkkaaminen on jotenkin meditatiivista - langanpäättely raivostuttavaa.
    Pidä hauskaa lankojen kanssa!

    VastaaPoista
  5. Kiitos kaikille!
    Satu: Ihan hyvä oli elokuva, mutta kyllä kirja on ehdottomasti jännittävämpi. Minulla on viimeinen kirja menossa.
    satu.p: En ottanu esikoista mukaan, kun on käynyt kavereidensa kanssa jo 2 kertaa kattomassa! Kuopuksella ei riitä ikä ilman aikusen seuraa.
    Lissuu: No kyllä ne kirjoina ovatkin parempia. Minulla on täällä pari melkoista Potter-fania.
    Linnea: Joo, hartioita on pakko välillä jumpata. Enkä tykkää lankojen päättelystä minäkään.

    VastaaPoista
  6. Kuusikulmiot on mukavia. Itse niitä taannoin virkkasin yhden sukkalankakerällisen. Langanpäät olen saanut pääteltyä, mutta yhteenompelu ei innosta. Huivia olen niistä paloista tekemässä.

    VastaaPoista