sunnuntai 9. elokuuta 2009

Paperisydämiä

Tyttäreni mielestä tuo edellinen Harry Potter -aiheinen postaukseni oli säälittävä. Ei antanut palautetta kommenttilootan kautta, vaan sitä tuli ihan suoraan päin naamaa.

Siksi yritän keksiä nopeasti jotain. Eli leikitäänpä vaihteeksi Tenavatuokion Arja-tätiä.

Olen ruukannut tehdä paperimassatöitä ekovillasta, johon lisätään vettä ja liisteriä. Toisinaan olen lisännyt mössöön keltaisia kananmunakennoja antamaan vähän väriä. Lomalla mökkeillessäni mietin, että kananmunakennoissahan ehkä on jo jotain sideainetta mukana, eli voisiko paperimassatyöt onnistua pelkästään niistä.

Eli kananmunakenno ämpäriin, vettä päälle ja kokeilemaan. Kyllä siitä mössöstä voi tehdä paperimassatöitä, mutta ilman liisteriä mössön muotoilu on hankalampaa. Mutta jos nyt haluaa vaikka tuollaisia rosoisia sydämiä, niin onnistuu aivan mainiosti.

000

Nyt on ollut aivan mainioita kelejä. Siis jopa hellettä, eli minäkin olen tarennut. Tänään olen ollut koko päivän ulkona. Olen istunut ulkona, maannut ulkona, kävellyt ulkona, autoillut ulkona ja pyöräillyt ulkona. Oikestaan nuo kaikki "ulkonaolomuotoni" liittyvät pitsikiviprojektiini, josta kuulette lisää lähiaikoina.

5 kommenttia:

  1. Tyttäret osaavat välillä olla suunnattoman raakoja! :)

    Hauskoja rosisia sydämiä, kiitos kivasta vinkistä! Ihan pakko kokeilla! (jos nyt mitään ikinä enää ehdin tehdä kun ne työt alkavat... ;) )

    Haa! Pitsikivi! Olen täällä kovasti odottavalla kannalla!

    VastaaPoista
  2. Joopa, kylla se todenmukaisin palaute tulee ihan läheltä! Myös se hyvä.
    Täällä toinen HAA, joka odottaa!

    VastaaPoista
  3. Heh, ei yhtään säälittävää tämän pottereita lukeneen tädin mielestä. Olen jopa kuunnellut niitä englanninkielisinä äänikirjoina, joita löytyi entisen asuinpaikkakuntani kirjastosta. Lukijana niissä on lempinäyttelijäni Stephen Fry.

    Tunnustan etten ole edes kokeillut paperimassajuttuja. On semmoinen ennakkoluulo että se on jotenkin kamalan monimutkaista. Mutta sinun selostamanasi kuulostaa yllättävän yksinkertaiselta.

    Mielenkiintoista nähdä millainen pitsikivestä tulee.

    VastaaPoista
  4. Jaa, että nytkö pittää ne munakennotkin alkaa varastoimaan?

    VastaaPoista
  5. Pitsikivet kuulostavat ihanan salaperäiseltä...

    VastaaPoista