tiistai 15. syyskuuta 2009

Nyt lähtee lastutkin kaapista

Oletteko kenties päässeet sellaiseen käsitykseen, että minä jotenkin säilöisin kaikenlaista tavaraa? Ja, että minun olisi vaikea luopua jostakin jopa jätteeksi luokiteltavasta?

Olette aivan väärässä. Olen nimittäin juuri luopumassa AINAKIN kaikesta tuosta kuvassa näkyvästä tavarasta.

Kasassa on tällä hetkellä:

1) Aika läjä mehupillejä noin 35 vuoden takaa. Minun säilössäni ne ovat olleet VASTA noin 12 vuotta. Näitä pillejä ei voi käyttää juomiseen, koska ennen minua niitä on säilötty likaisessa kuorma-autohallissa. Luovun niistä, koska olen päättänyt, etten tule tarvitsemaan muovisia pillejä. Tietenkin jätän niitä muutaman, jos sittenkin satun tarvitsemaan.

2) Pussukallinen lastuja. Käsin höylättyjä, leveitä, oikein hyvännäköisiä lastuja. Ne ovat olleet kaapissani tasan kymmenen vuotta. Voin ihan hyvin luopua niistä, koska jos tarvitsen lastuja, voin höylätä niitä lisää!

3) Pussukallinen ohuempaa lastua, joka on tullut jonkin pakkauksen pehmusteena. Aika tuoretta, ollut kaapissani ehkä vasta viisi vuotta. Tästä voin luopua, koska varmasti sitä ilmaantuu kohta jostakin lisää.

4) Styrox-pallot ja sydän. Ostettu 12 vuotta sitten ensimmäisen huovutuskurssini jälkeen. Luovun näistä, koska en enää käytä huovutustöideni sisällä styrox-juttuja.

5) Kanavatyö, jota tytär on aloittanut muutaman piston verran. Luovun tästä, koska tytär ei aio jatkaa työtä. Enkä minä, sillä minä olen tehnyt eläissäni jo kokonaiset kaksi kanavatyötä. Jos jatkan tuolla saralla, niin rupean sellaiseksi sivistyneeksi ristipistotöiden tekijäksi. Sitten isona.

Vien nämä kaikki tarpeettomaksi osoittuneet tavarat myytäväksi erääseen käsityötarvikkeiden vaihtotapahtumaan torstai-iltana.

4 kommenttia:

  1. Oletko ihan satavarma, ettet tartte noita koskaan, milloinkaan, ikinä? Ei vaineskaan, sulla on varmaan tulossa tilalle vaikka mitä. Kiertoon vain.

    VastaaPoista
  2. Äitini sanoo, että kaikki tarvitaan sadassa vuodessa. En ole taipuvainen uskomaan häntä, mutta silti kyselen häneltä aina mitä omituisimpia juttuja. Ja usein löytyy. Hyvä, että viet kamat vaihtoon. Joku varmasti tarvitsee. Tai vähintään luulee tarvitsevansa. ;-)

    VastaaPoista
  3. Tuo olis tosi tarpeellinen toimenpide myös meidän huusholliin.

    VastaaPoista
  4. Tämä on niin lohduttavaa! Pitäisi tyhjätä nurkat täälläkin.

    Kaunis kiitos sinulle tuosta alemmasta huomionosoituksesta! Palaan siihen, kunhan pöllö minussa lentää pois ja saan otteen itsestäni! :)

    VastaaPoista