sunnuntai 22. marraskuuta 2009

Farkkunuket

Jo pari viikkoa sitten hehkutin, että nukkeja pukkaa. Oikeastaan asia on niin, että joka toinen viikko kokoontuvassa käsityöpiirissämme on nyt aiheena nukke. Minä olen joutunut olemaan poissa kaksi viimeistä kertaa, joten olen hommasta vähän pihalla. Mutta minulla on tekeillä pari harjoituskappaletta.


Toisella on liivihame, jossa farkkukangasta yläosassa ja pitsinauhoja alaosassa. Yläosan kuvio on leikattu muovikassista ja silitetty kiinni kankaaseen.

Toinen nukke on puettu vähän juhlavammin kiiltäviin housuihin ja blingbling-tunikaan. Tunika on tehty karkkipapereista, jotka ompelin kiinni kaavamuoviin.

Näitä tehdessäni huomasin, että olen jatkamassa sukuni nukkeperinnettä.

Tämän nuken teki äitini parikymmentä vuotta sitten.

Tämän teki mummuni nelisenkymmentä vuotta sitten.

6 kommenttia:

  1. Aivan ihania nuo nuket mitä oot teheny!

    Tuota äitin tekemää en muista, mutta tuon mummun tekemän muistan. Sillähän on semmonen musta pörrönen tukka, eikö?

    VastaaPoista
  2. Voi ihanuuksia ja aarteita! Olet nukentekijä-sukua! Hienoa, että ovat tallessa ja tosi upeita mimmejä sinä nyt valmistat. Blingbling-tunika teki muhun suuren vaikutuksen!

    VastaaPoista
  3. Ihan sinun tekemisiesi nàkòisià nukkeja ja mità aarteita nuo àitisi ja mummusi perinnòt ovatkaan! Olisipa minullakin jotain mummoni tekemàà!

    VastaaPoista
  4. satu.p: Kiitos. Tuo äitin tekemä nukke on kulkeutunut meille jossakin isommilta serkuilta tulleessa vaatekassissa. Mummun tekemällä on musta pörrötukka ja korvakorut!

    Satu: Kiitos, etenkin tuo mummun tekemä on minulle tärkeä, koska se on ollut minulla lapsesta asti.

    Lissu: Kiitos. Minulla on myös mummuni tekemiä pitsein ja nimikirjaimin varustettuna lakanoita. Aarteita, joita ei raski edes käyttää!

    VastaaPoista
  5. Selkeasti nuken teko sukua ( onkohan nuo kolme sanaa yhdyssana? patkii nyt hieman tuo kielioppi.

    Bling bling- tunikasta sainkin hyvan idean.Vaatii nyt karkkikauppareissun.

    VastaaPoista
  6. Pikkujutut: Seuraan karkkikauppareissusi tuloksia...

    VastaaPoista