lauantai 13. elokuuta 2011

Lähes loppuunkulutetut

Sain käsityökerhoni tulevaisuuden ratkeamisesta niin paljon uutta virtaa, että rupesin siivoamaan työpöytääni ja sen ympäristöä. En minä sillä, että pitäisi inventoida varastoja, että pitääkö ostaa jotain uusia tarvikkeita. Ei aivan varmasti tarvitse. Mutta joidenkin jo lähes loppuunkulutettujen tavaroiden kohdalla olen harkinnut, että joko ne joutaisivat roskiin. Kuten esimerkiksi nämä farkut:

Mutta en minä nyt sentään vielä niitä pois heittänyt. Tekeehän noista vielä vaikka mitä. "Muutamat" muutkin erilaisissa kulumisen vaiheissa olevat farkut kätköistäni löytyy.

Vaikka entisiäkin käsityövärkkejä siis on, oli vähän aikaa sitten aivan pakko täydentää käsityötarvikevarastoja, kun vastaan tuli:


Finlaysonin vahakankaan mallipalasia 20 senttiä kappale. Niin, että mitäkö noista teen? No en tiedä, mutta minäpä olen maailmalla hienoissa (ja kalliissa) kaupoissa nähnyt, että nyt tehdään jopa hienoja (ja kalliita) käsilaukkuja vakstuukikankaasta. Että katsotaanpa, kyllä aika tavaran kaupittaa.

Pakko oli ostaa myös euron pussilinen nahkapalasia:

Näitä minä ainakin tarvitsen. Ihan varmasti.

Pöydän kerrostumia järjestellessäni tuli esiin myös yksi saamani lahjapussukka, jossa oli näitä:

Hyvinkin tarpeellisia.

5 kommenttia:

  1. Ja täällä olisi iso kassillinen käsityöpiiriin kankaita.

    VastaaPoista
  2. Kyllä oli hienoja materiaaleja! Uudessa käsityölehdessä oli tehty koruja noista tölkinavaajista- kivoja! Kiva kuulla, että meille on tulossa kerhoon kangaslähetys satupeeltä- kiitos!!t.ope

    VastaaPoista
  3. Satupee: Joo, pitää muistaa se jossain vaiheessa!

    Ope: Täytyypä kaivella käsityölehti jostain käsiinsä. Ja joo, satupee siivosi kaappiaan ja minä lupasin vastaanottaa meille kerhoon kaikki joutilaat kankaat!

    VastaaPoista
  4. Mitä meinaat tehdä noista tölkin avaajista? oon ettiny netistä vähän jotain innoitusta tuolla purkinavaajien mahdolliselle käytölle. vielä en ole löytänyt...

    VastaaPoista
  5. Napsuli: Jotain korja olen ajatellut niistä viritellä, mutta vielä ei ole tullut sitä suurta isnpiraatiota! :)

    VastaaPoista