maanantai 10. syyskuuta 2012

Aamulla varhain

Kuten olen täälläkin kertonut, olen selannut opistojen syyskauden tarjontaa tiiviisti. Menisinkö tekemään muinaispuvun paitaa, tilkkutöihin vai kirjontaan?

Asia ei edennyt jahkaamista pidemmälle, joten päätin aloittaa ainakin tilkkupiirissä. Tai siis päätin perustaa itselleni oman henkilökohtaisen tilkkupiirin. Se on kovin kätevää, koska silloin voi kokoontumisia sovitella helposti tilanteen mukaan.

Ensimmäinen kokoontumiseni oli toissa viikolla. Kokosin silloin läjän kankaita ompelukoneen viereen. Läjään päätyi minun ja tyttären vanhempi-lapsi käsityöpiirissä vuosia sitten värjäämämme ja painamamme kankaanpalat. Seurakseen ne saivat pinon siskon värjäys- ja painantakokeiluja.

Toinen tilkkupiirini kokoontuminen oli tänä aamulla kello kuusi. Olin tuossa vaiheessa jo käynyt mutkan rautatieasemalla ja juokaissut aamukahvit. Sitten huomasin, että paikalla olivat minä, tilkut ja inspiraatio. Siitä se lähti, saas nähdä mitä piirini saa aikaiseksi!

4 kommenttia: