keskiviikko 12. joulukuuta 2012

Kissa(n)päivät


Aamulla fiilistäni tunnustellessani huomasin, että haluan ommella. Fiilis syntyi ehkä eilen seinillä olevia lasten piirustuksia järjestellessäni. Inspiraation aiheutti tämä pojan vuosia sitten askartelema kissa:
Kopioin kissan kaavapaperille, leikkasin osat kankaasta ja ompelin osat farkkukankaaseen kiinni. Ja kyllä, muistin käyttää häviävää liimaa, jolla liimasin osat kankaalle ennen ompelua!

 
Kissa on selvästi sukua tuolle alakuvassa oikealla olevalle tekeleelle. Nyt olisi sitten kaksi hyvää alkua vaikka tyynyiksi.

Kissat olivat eilenkin mielessäni pipareita leipoessani. Kissa-aiheista piparkakkumuottia pyöritellessäni ihmettelin, että miten kissat liittyvät jouluun. Mutta sitä minä ihmettelin vielä enemmän, että missä on minun piparkakun mallinen piparkakkumuotti. Ihan vähän aikaa sitten nimittäin leikimme ystävän kanssa kaupassa "mistä piparkakkumuotista luopuisin viimeiseksi" -leikkiä. Minä sanoin luopuvani viimeisenä siitä perinteisestä piparkakun muotoisesta muotista. Nyt näyttää kuitenkin siltä, että olen luopunut siitä ensimmäisenä. Tai sitten se on päätynyt säilytysjärjestelmässäni osastolle Huovutustarvikkeet.

8 kommenttia:

  1. Aivan ihana..
    Minulla tulossa 2 tyynyä lasten piirustuksista, kummallekkin omansa.. ovat toivoneet.. jospa jouluksi valmistuvat

    VastaaPoista
  2. Minä etsin piparkakun muotoista piparkakkumuottia joukukorttiaskarteluihin enkä löytänyt. Mihin kaikki piparipiparimuotit on kadonneet???

    Kivoja ompeluksia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiiätkö, luulen, että mörkö keräilee niitä!

      Poista
    2. Niin taitaa tehdä. Ei löytynyt Kärkkäiseltäkään!

      Poista
    3. No huhhuh, mörkö on ollut sielläkin!

      Poista